Thursday, July 9, 2009

Bukan aku cepat melatah..tapi aku pon ade perasaan..


Semalam aku baca blog yang dulunya dier kawan aku..sudah lama tak dengar kabar berita dari dier..aku jumpa la satu statement mcm ni,

"....dia berkawan dengan minah-minah tudung yang cacat otak. Lantas, dia pun nak bertudung jugak. Dengan lantang dan kudus, dia mengucapkan ALHAMDULILLAH....konon hidayah dan seru dah sampai untuk dia mula menutup aurat. Padahal, ikut-ikut kawan sahaja..

aku tak tahula sape yang tulis..katanya dari orang yg prihatin dengan pemilik blog..mungkin penulis tak puas hati dgn pemilik blog..tapi penulis secara tidak langsung mengutuk aku jugak..sebab "minah-minah tudung yang cacat otak" tu tak ramai mana pon..

aku bukan nak cepat melatah or nak emo..tapi ape salah aku kat kau??aku takde pon rampas hak kau..kalau ye kau marah sangat kat pemilik blog tu tak payah la kutuk orang lain..orang tak bersalah plak tu..kamonlah..

aku pon tak pasti aku kenal atau tak dengan penulis ni..mungkin aku ade buat silap yang aku tak nampak..jadi aku mintak maaf kat kau..

aku tahu blog ni tempat orang bercerita tentang ape saje..kehidupan peribadi, perkara yang ko buat sepanjang hari la, ruang bergossip kak jahh and the gang la dll..tapi aku rasa sebelum kita nak kutuk orang kita tengoklah diri kita dulu..baik or jahat kita berbanding orang lain..

notakaki~aku bukan nak cari pasal..ni blog aku..aku pon berhak nak bersuara kalau benda ni melibatkan aku..aku pon tak tahu betul atau tidak tindakan aku ni..maafkan aku..

3 comments:

Si Jambi Darat said...
This comment has been removed by the author.
NADIRA SALIM said...

sabau je la intan..
yg tulis statement cmtu jeles kot dgn ke'happy'an ko n da geng..

cikwee said...

minah tudung cacat otak?
berani mai la ke dpan.
aishh.macam bagus je nk buat statement.mcm dok srumah je ngan minah² tudung tesebut.
choi!~