Friday, May 15, 2009

assalamualaikum CIKGU!!

Semalam hari pertama aku memulakan kerjaya sambilan aku sebagai guru di sekolah rendah..ni kali kedua aku jadi cikgu..mula2 sekolah yang aku mengajar dekat sikit dengan umah aku..sekarang ni jauh sikit tapi satu sekolah dengan adik aku..tapi dis time two weeks je aku mengajar sebab guru yang aku ganti tu ade kursus dekat mersing..

HARI PERTAMA
Memang aku banyak mengucap dan bersabar dengan karenah budak-budak ni..dahla semuanya budak lelaki..tak de maknanye aku nak berlembut baru masuk 1st day aku dan mcm singa betina..ceh bajet garang sangat la tu..sangatla bising budak2 ni..suruh belajar bley plak dier lari2 dalam kelas..so, dengan kepakaran aku yang bijaksana ini aku nak suh dorang senyap aku suh dorang baca surah-surah yang ada dalam buku sampai abis..mula-mula baca ramai2 pastu sorang2 sampai abis masa..hehehe..

HARI KEDUA
Rasa macam nak nangis je..lagi teruk dari semalam..nakal-nakal budak sekolah ni..aku kat depan bley pulak dier gaduh, berlari-lari dalam kelas mencarut la..fyi, budak-budak yang aku mengajar hanya darjah 1,2 dan 3..terer kan budak sekarang baru 8tahun dah pandai macam2..sakitnya hati saya!!

SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN

10 comments:

Sepatu Pink said...

hahhahahaahhaah lawak betol..
nasib aku x apply jadik guru sandaran hari tu..klu x demam aku hari2

bi:lolo said...

haha.apesal cte nih same ngn cte yg akak aku cte ari2??
sian cikgu2 skng.
kalo aku mmg ta pangggg sekor2:p

.honeymmohsin. said...

selamat hari cikgu, ustazah intan! hehehe..

be~bored said...

intan.
sabar kay.
takpe.garang jek.bg diorg takut n duduk diam2.

budak skrg nih ntah makan ape.actiiiiveeee sgt2..

Si Jambi Darat said...

belum merasa kena bersihkan budak terkencit kan?hehehe..
pengalaman i lagi teruk..hehehe

.miss daimen. said...

mala-memang keje cikgu ni penat.orang tengok mcm senang je.dgn perangai budak2 skrg yg makin 'baik' lagi.aku mmg tabik spring la kat cikgu yg lebih 2 dekad jd cikgu ni.

.miss daimen. said...

bilo-biaselah bilo.cite cikgu2 semua sama je.kami mmg tabah.huhuhu.

.miss daimen. said...

hanimun-terima kasih cik hanim!

.miss daimen. said...

bibot-thanks sebab bg nasihat pd sy yang amatur ini.saya akan bersabar dan tabah.lgpun jd cikgu ni kan mulia kerjanya.

.miss daimen. said...

si jambi darat-mmgla klu ade budak terkencit i dh surrender dulu.takpe la cikgu lelaki kat sekolah ni ramai.