Monday, December 1, 2008

masa untuk pergi BERCUTI

Huh..dh lama rasanye aku xmenghapdet blog ni..maklumlah susah nak online..last day aku online ms tu dh nak tamat sem 1..tp aku xsempat nak update blog..busy kemas bilik kat kolej..dh nak cuti sem..so aku kna la mengemas bilik aku..selesai kemas bilik aku pon berangkat pulang ke kampung halamanku..LARKIN..ye aku menetap di sana..dekat je dengan tempat aku mengaji bak kata orang utara..

Cuti sem pon dh bermula..so, aku telah ditugaskan oleh kedua orang tua ku untuk menjaga adik-adik di rumah..adik-adik aku semuanya lelaki..yang bawah aku tu dh keje kat salah sebuah kedai buku di Johor Bahru ni..yang bawah adik aku yang dah keje tu masih belajar lagi baru je lepas PMR..yang bawah PMR ni kecik lagi baru je 6 tahun..tp badan semangat xmacam budak 6 tahun..biasala jadi babysitter ni tugas die senang je..bangun pagi, kemas umah, bagi adik-adik aku makan, angkat baju yg dah kering, basuh baju, tengok tv, bile dh petang masak la pape yang patut utk makan dan minum di waktu petang..begitulah rutin aku sepanjang cuti ni sebagai babysitter..

Sebenarnye, xdela sibuk sangat pon, ade jugak masa untuk memanjakan diri, melakukan aktiviti kegemaranku, bertemu sang kekasih dan macam-macam lagi..rutin hari minggu aku, ialah aku akan membantu boss a.k.a kekasih hati berniaga kecil-kecilan..jual cd di gig-gig..sekarang kat JB dah kurang sikit gig..pastu dah 2 kali gig ade budak buat kecoh plak..korang dating bayar mahal2 nak dengar muzik, nak tengok band perform tp yang korg wat kecoh apsal la..xde 3R langsung..RESPECT, RELAX & RESPONS..hah..sekarang ni kitorang ade bisnes baru..selain menguruskan Inspire Records, kitorang dh join buat Junk Sale..seronok jugak berniaga ni kan..tapi on dat day 6 Disember tu sepupu aku kahwin..aku kena pergi..aku harap semuanya berjalan dengan lancar..

Bintang kecik~bulan ni besday aku..hehehehe..

2 comments:

Si Jambi Darat said...

wah..jadi surirumah ye cuti ni?hehehe...xpe,tu tanggungjawab sbg anak sulung tau..hehehe

.miss daimen. said...

baiklah syg..
biasalah ank sulung ni byk tanggungjawab..
huhuhu..