Tuesday, November 4, 2008

UNTITLED

Final exam dah start..aku tertekan..lalala..pagi tadi paper Quality..huh..xberkualiti langsung jawapan aku aku bagi kat lecturer..tawakal je la..sebenarnya aku dah penat memerah otak dh masuk 4tahun ni..tp apekan daya..kalau bukan kehendak mama dgn baba aku..huhuhu..tp kan bile aku pikir2 balik..aku patot bersyukur sebab punya mama dengan baba yang masih kuat menyokong aku..walaupun mak cik dan pak cik aku menghentam ku..pandang serong terhadap aku..

"eleh belajar tinggi pon belom tentu dapat kerja bagus nnti"


ataupun


"apsal ko suh dia belajar lagi..keje la dulu cari pengalaman baru pikir nak sambung belajar"..

ye aku agak down bile orang2 sekeliling ku mempertikaikan kebolehan aku..aku bukan datang dr keluarga yang berada..aku bukan nye dari keturunan yang bijak pandai..aku turutkan kata mama dan baba suh belajar selagi aku masih berdaya..nanti bile dapat keje bagus leh tolong mama dgn baba..xpela sekarang ni aku xnampak lagi masa depan aku..korang bley cakap ape je..nak hina aku ke..nak pandang rendah kat aku ke..terpulang pada korang..yang penting aku bahagia dgn kehidupan aku skrg ni..

Alhamdulillah..aku masih punya kekuatan utk belajar walaupun xkuat mana pon aku ni..hehehe..xpe semua ni perlukan kesabaran..masa depan masih panjang lagi..insya-ALLAH..walaupun aku jeles dgn kawan2 aku yg skrg ni dah bekerja..dah mampu tanggung diri sendiri..dah mampu beli ape je yang dorang nak..dah bley tolong mak bapak dorang..tp aku tetap bersabar..masa aku akan tiba jua..ade orang lagi tertekan dgn aku..agaknyalah..aku pon xpasti..

Pejam celik pejam celik aku dah abis pon 1 sem..walaupun aku ade lagi 3 paper lom abis lagi..hehehe..aku ade lagi 2 sem yang perlu aku lalui utk tamatkan pengajian aku ni..pasni aku nak keje ape ek??aku pon xpasti..aku dah pon merancang tp yela kita hanya merancang tapi TUHAN yang tentukan..

bintang kecik**sekadar berkongsi cerita..

2 comments:

Si Jambi Darat said...

miss daimen..
teruskan usaha anda..persetankan kata2 yg tidak menyokong anda.mereka yg hanya pandai mengkritik tidak lebih dari seorng yg loser..ataupun jeles dengan kebolehan diri kita.rezeki di tangan tuhan bukan mereka yg mengkritik..
selagi kita mampu,kita berusaha.tlg mak bapak kita..tp i jeles,u 22thn dah wat master,i umur 27 tgh wat master..
tuanya aku!!

.miss daimen. said...

to jambi darat..

ayuh!!marilah kte berusaha bersama2..xpe setahun xlama kejapnye..tua umur xpela..asalkan jiwa tetap muda..huhuhu..