Wednesday, October 8, 2008

Anugerah Aidilfitri

Bile aku baca blog org len sume cite psl kemeriahan hari raya mereka..aku pon nk cite jugaklah psl raya aku..

SEHARI SEBELUM 1 SYAWAL
Pagi2 aku dh bangun nak tolong mak aku kat dapur..almaklumlah aku sorang je anak dara..kalau aku xtolong sape lg nak tolong mak kat dapur..tahun ni mak aku msk ketupat, rendang, serunding, sambal kacang, ayam masak merah, laksa johor..sebelum berbuka kami dh setel masak lauk2 tu semua..

MALAM SEBELUM 1 SYAWAL a.k.a MALAM RAYA
Malam raya ni aku dgn bapak aku akan menghantar lauk ke kg aku iaitu Kg Majidee Baru..huhuhu..oh ye setiap tahun jugak aku ditugaskan utk menggosok baju raya ahli keluargaku..

1 SYAWAL


Aku tiada masalah beraya..setiap tahun rutin hari raya ku sama je..maklumlah aku xde kampung..kampung aku kat Kg Majidee Baru belah bapak aku and Felda Pasir Raja belah mak aku..so aku beraya serentak di kedua-dua kampung sebab aku dh xde atok atau nenek..selepas sesi bersalam dan bermaafan dan juga bergambar kitorang pon bergerak pulang ke Felda Pasir Raja..cuma adik aku yang bawah aku je xikut balik kg..kereta xmuat la..huhuhu..kat kg aku tu yg tinggal mak long dgn pak long aku dan jugak pak uda dgn mak uda aku..asal balik kg je aku kna bahan..bile nak kahwin la??boifren org mana la??..oh tidakkk..tengah hari kami bertolak ke Felda Semenchu, Kota Tinggi..umah mak ngah dgn pak ngah aku..sekali lagi aku kna bahan..soalan yang sama diajukan kepada aku..sebelah petang kami bertolak semula ke JB balik Kg Majidee Baru..


notakakiku**Selamat Hari Jadi kepada kekasih hati ku Endy a.k.a Si Jambi Darat..seronoknya besday serentak dgn Hari Raya Aidilfitri..

18 comments:

Si Jambi Darat said...

hi miss daimen..xde pic ke?bestnye kalo kita dapat beraya sama2 kan?nanti kita cuba nak?hehehe

.miss daimen. said...

gambar raya xde la..
huhuhu..
bihtu awk bz je..cmne nak raya sm2??
huhuhu..

Si Jambi Darat said...

kite demam la wak..nak shopping pun xdpt kan..kecewanye!!

.miss daimen. said...

ciannye awak demam..
ugugugu..
xpe nnti klu dh pulih org teman awk shopping eh utk raya haji..
amcm??

p/s: mestilah 'org' xkan berok la pulak..hahahaha..

Si Jambi Darat said...

sgt comel pic itu!!

.miss daimen. said...

comel ke???
ugugugu..

Si Jambi Darat said...

comel la ketawa tu..ugugugugu..

al said...

missdaimen, kampung kat majidi jalan ape??
kalau mcm 2, kite sekampung la..

.miss daimen. said...

oh majidi jln bunga melor..
al pon kg kat majidi ke??
jln ape??

.miss daimen. said...

to jambi..

mmg comel pon..
ugugugu..
(ajaran cik anim kwn sy ye)

al said...

owh, saya kat jln bunga raya, btul2 sebelah sekolah rendah atas bukit..

Si Jambi Darat said...

al..jemput dtg umah beraya..tp aku available 20th oct ke atas..hehehe

.miss daimen. said...

oh..
dekat je la bukan jauh mn pon..
huhuhu..

.miss daimen. said...

i u xnk jemput ke?

Si Jambi Darat said...

dah dtg kan umah i?hehe

.miss daimen. said...

oh xleh dtg lg eh..

Si Jambi Darat said...

eh..boleh je..dialu2kan..ikut balik kg nak?

.miss daimen. said...

ikut balik kg??
seramnye..
(bulu romaku berdiri tegak)
huhuhuhu..