Wednesday, September 10, 2008

betul ke COKLAT menggemukkan??



Korang suke x makan coklat? Ada tak orang kat dalam dunia ni tak pernah makan coklat? orang yang tak suka makan coklat pon mesti pernah rasa coklat tu kan..betul kan? jangan nak bedek la..memang tak dinafikan coklat merupakan makanan, minuman atau snek yang sangat digemari manusia di dunia ini terutama sekali kanak-kanak..tapi kalau makan coklat secara berlebihan atau kuantiti yang tidak betul mungkin akan memudaratkan kesihatan kita..


Tapi kan sebenar-benarnya, coklat ni baik untuk kesihatan kita tau..betul..ni daripada apa yang aku baca lah..coklat ni banyak zat..coklat boleh memberi tenaga kepada kita..yela coklat kan bahan tenusu banyak khasiatnya..coklat pon boleh mengurangkan stress seseorang..kalau orang nak marah bagi je makan coklat.. :angry:mesti tak jadi nak marah sebab coklat kan sedap..daripada die marah korang baik die makan coklat tu..hahaha..haa lg 1, even pengembara pon suke makan coklat tau..

Semalam aku pegi bazaar ramadhan..kat bazaar tu ade jual CHOC BALL yang sangat menyelerakan..cube korang check this out..


Mana tak terliur aku tengok..huhuhu..lazat kan??die jual dalam 1kotak..ade 4biji..harga sekotak rm2 je..boleh dapatkan segera di bazaar ramdhan yang berdekatan..kalau kat jb ni aku pernah nampak kat bazaar UTM dgn kat taman suria..tak tahula kalau kat tempat lain..

Persoalannye sekarang ni..betul ke coklat tu boleh menggemukkan??hurmm..korang makan..korang rasa..korang yang menikmatinya..korang pikirla sendiri..hehehe..

17 comments:

Si Jambi Darat said...

MELAYU ke meLAYU?hehehe

cik daimen..
dibulan puasa ni saya selalu marah2..jadi betol ke kalo saye makan coklat boleh menghilangkan kemarahan saya?

.miss daimen. said...

ye betol encik jambi darat..
klu sy PMS pon sy suke mkn kek coklat..
hasilnye berkesan..

Si Jambi Darat said...

okay..jika sye PMS lagi sy akan pastikan mulut ini penuh dengan coklat..

.farah. said...

ala mane ade coklat mngemokkan la..aku mkn dh betahun tahun dmulai dgn bissmillah, tak gemok gemok pon..

Rembo said...

kalau saya PMS dan marah-marah kene double la? kek coklat + coklat?

HaFizs HaKiMi said...

aku tak makan coklat pun leh gemok ..
apa kaitan ngan coklat utk gemok

cuba tgk apa isi khasiat setiap makanan.

kentang byk khasiat.

Aku said...

mitos coklat mengemukkan adalah salah sama sekali...

kalau ade yg keluarkan statement begitu,baik di ban sj dia..

hurm..

coklat adalah penyumbang calcium kedua terbaik selepas susu dan berjaya mencernakan mood ceria pada si pemakannya...

jadi klu nk ceria,rajin2 la makan coklat...

=)gemuk tu pun menjurus kepada feel ceria,senang hati..jadi tak jd masalah la dear..asalkan sehat sudah ALHAMDULLILAH///

.miss daimen. said...

si jambi darat kalau kamu PMS silalah makan coklat..pastu blikan sy 1 eh..1 je sy nak xyah banyak2..

.miss daimen. said...

ye cik farah..
kalau tu pendapat awak coklat xgemok bgsla..
sy pon xrs coklat menggemokkan..

.miss daimen. said...

rambo pon nk PMS mcm jambi darat jugak ke..
korg share la buat kilang coklat..
sonang abih cito..
korg PMS mknla coklat kat kilang tu r..
huhuhu..

.miss daimen. said...

encik hafiz betol ke awk xmkn coklat??

.miss daimen. said...

saya sokong dgn cik nina..

sape yg mkn dia la pikir sendiri gemok ke x..

kan??

hehehehe..

cik afeera said...

saye pon xmakan cekelat!!tp xkuwus2 gak!!uuuuu

.miss daimen. said...

knp xmkn cekelat??

xekelat kn sedap..

Anonymous said...

klakar la dak tu...

Anonymous said...

Ko biar betul ein..rm 2 dpt 4 biji..apsal murah sgt..? hehehe

.miss daimen. said...

betul man..aku xtipu tau..mmg rm2 dpt biji kat utm ni la..klu kat luar rm3..sedapp..