Wednesday, September 17, 2008

TERAPI SPA IKAN..


Last sunday, aku dgn my cousin pegi tesco PLENTONG..perhatian kepada warga-warga PLENTONG..saje jakon aku xpernah pon jejakkan kaki kat tesco PLENTONG tu..jalan punya jalan aku jumpa 1 kedai ni..FISH SPA..hehehe..teringin plak aku nk wat..hehehe..aku ajak la cousin aku tu tp die xtak nak..takut ikan mati la..ikan lari la..ikan pengsan la..tp betul i tell u la kn ms aku wat tu ada ikan mati sebelom tu..byk sangat gigit agknye..hahahaha..



Mula-mula aku g la kaunter tu aku tanya, 'kak nak wat ni berapa ringgit ni kak?' akak tu pon jawab, 'kalau 20minit RM13 kalau nak setengah jam RM18'..huhuhu..macam menarik je wat benda ni..aku pon, 'bley la kak bagi 20minit je'..setelah selesai urusan di kaunter aku g basuh kaki dulu akak tu suruh..bihtu aku pon celupkan lah kaki kat dalam kaunter tu..geli gelimat beb ikan tu gigit-gigit kaki aku..tak bley tahan aku..sampai la 20minit tu akak tu hulur tisu la..nak suh aku blah r tu..hahaha..aku pon blah la bersama spupu ku..

kaki aku kat dalam kolam ikan

bile nak abis 20minit ni..kaki aku dh geli..

amik pic dlu sementara nak tggu 20minit


sebelum blah tu aku amikla flyers kat kaunter tu..tp dh terbuang plak ms aku lepak kat TOPMAT..huhuhu..tp aku ingatla beberapa kebaikan membuat terapi spa ikan ni..huhuhu..antaranya ialah..jeng..jeng..jeng..
:reading:
  1. bagus untuk pengaliran darah
  2. mengurangkan antioksidan dalam badan
  3. mengurangkan rasa letih dan penat
  4. menghilangkan masalah penyakit kaki seperti kaki busuk, ketuat, huhuhu
  5. menggelikan tapak kaki
  6. di kedai ni, anda akan dihiburakan dgn muzik irama dangdut yang sgt masyuk..hahahaha
  7. aku xingat
  8. aku xingat lagi la..
haa..kalau korg nak cuba pegi la..harga boleh la tahan takdelah mahal sangat pon..
20 minit = RM13
30 minit = RM 18


kedai FISH SPA THERAPY ni klu kat johor je la yang aku thu la die ade kat:
GIANT plentong
TESCO plentong

GIANT tampoi

CAREFOUR batu pahat

tu je la bebelan aku kali ni..selamat mencuba TERAPI SPA IKAN..pasti menyeronokkan..

:dizzy:

11 comments:

Si Jambi Darat said...

wah..nak try la fish spa ni!
sebab macam menarik je leh tgk ikan mati disebabkan kaki sendiri..
boleh try ni..
terima kasih cik daimen kerana memberi pendedahan benda baru kepada saya..

.miss daimen. said...

hahaha..
jom kte g fish spa..
ralat ye..
ikan tu mati bukan disebabkan kaki sy..
HARAP MAKLUM!!!

Si Jambi Darat said...

mmg la..i mean kaki saye!
hehehehe..

.miss daimen. said...

hahaha..
kaki kamu la ye!!!
jom la kte g fish spa..

Anonymous said...

ikan tu sedap x klu wat goreng..?

Si Jambi Darat said...

malas la..
ikan dia kecik sgt..xfeel kalo dia gigit..
nak ikan keli..
masak pecel..
hahahaha

Rembo said...

peeh
keli pecel
ahhh
rindu king of parit

.miss daimen. said...

honeymoon..

ikan ni klu goreng pon sodap..

huhuhu..

.miss daimen. said...

jambi darat..

belum cuba belum thu la..
jom la try bru feel..

pergh ikan keli pon sodap gak ek..
xpe klu die ggt kaki tkt jd kudung..
ke nk ikan pirana???

hahahaha..

.miss daimen. said...

rambo..

kalo rindu blkla parit rj..

raya pon dh dekat ni..

huhuhu..

Anonymous said...

skarang spa ikan tu aku wat kena 3 rggit jer. . 2 pon sejam 30 mnit.. lme gle. . aku wat kt batu ferringhi penang. .