Friday, September 11, 2009

Finally, i got a JOB


Alhamdulillah..tu je yg mampu aku katakan..2 minggu lepas aku baru je pegi interview keje kat temapt aku belajar ni..semalam aku dapat surat tawaran bekerja..meleleh air mata kegembiraan..bersyukur sangat..macam tak percaya je..

Aku tak pernah pegi interview kerja..masa tu la 1st time aku pergi dgn niat nak cari pengalaman interview..dapat or tak belakang cerita..masa interview tu aku jumpa ramai kawan lama..dila dan najwa..ada jugak kawan2 aku yang lain..aku rasa performance aku masa interview tu taklah bagus mana..dahla yang 1 group dgn aku tu semua orang dah bekerjaya..engineer la, executive la, tutor la..tapi aku hanya sebagai pelajar tahun akhir dan pengalaman kerja pon sebagai guru ganti je..tak sangka rezeki tuhan bagi pada aku sangat murah..bersyukur sangat..aku dapat jugak kerja tu..kita kena percaya pada rezeki yang tuhan beri pada kita..kalau ada rezeki tak ke mana..betul tak??

Tapi..sekarang ni aku tengah kompius..byk jugak benda aku musykil sekarang ni..pertama, aku masih belajar dan lagi 8 minggu aku nak abis belajar..aku tak tahu sama ada dorang bagi aku peluang untuk abiskan atau aku kena tangguh belajar..rugi je kan..aku harap pihak UTM dpt consider bagi aku peluang abiskan belajar..sekejap je pon..yang kedua, kena pilih nak pencen ke KWSP..mak aku dpt pencen ayah aku plak keje kat KWSP..aku kompius..dua-dua bagus..kusut betol otak ni nak pikir..

Hurmm..dengan ini, aku nak ucapkan terima kasih kepada keluarga tersayang, kekasih hati tersayang, kawan2 terbaik (anim, ayan, akak, ila, imah, naj, nisa, bilo, zana, bell, dila, iqin, imah kid, zai, smak dan ramai lagi), kawan-kawan lain, semua la yang sentiasa menyokong dan mendoakan kejayaan aku selama ni..ceh mcm mng award plak..hahaha..tahniah kepada Najwa sebab dier pon dapat jugak keje kat tempat sama dengan aku..nnti aku pegi keje tumpang ko k..aku takde lesen lagi r naj..huhuhu..sekian, balada 21 ramadhan hari ini..Selamat Berpuasa!

11 comments:

W said...
This comment has been removed by the author.
W said...

tu dh boleh buat ucapan haritaye skali dh tu.hehh

.miss daimen. said...

wani: ucapan hari raya coming soon..hehehe..

.honeymmohsin. said...

aku dah bau2 duit nih.pasni bleh la belanje makan.heheheh

liLOsz said...

intan..
congras!!!!..
msti bkobar2 smngt ko nk kje tu..
heheh...

NADIRA SALIM said...

TAHNIAH intan..
ako jugak yg lom ada rzki lg..
huhuhuh..
tp xpa..
pengalamn tu smua kn..
lps ni ko doakan ako lak tau..
:)

nanab said...

intan..tahniah..kamu jd lecture ke??syoknye..pasni nanab bailk JB g cari kamu eh kt UTM..tahniah2!!!

.miss daimen. said...

hanimun- dh belanje kn td..hehehe..

lilis- thanks beb..aku cuak jugak ni..nnti confirmkn cepat tarikh kawen tau..aku nak apply cuti..hehehe..

dila- sabar ye dila..rezeki ko akan sampai jugak nnti..aku akan doakan kejayaan ko jugak k..nnti klu ade keje kosong aku inform k..

nanab- nanab, intan keje kat admin SPS la..bukan jd lecturer pon..hehehe..klu dtg utm singgahlah SPS..

Si Jambi Darat said...

syg!TAHNIAH!!bertambah la koleksi baju band i kan?
hehehehe

fairuz diyana said...

intan, congratz!!keje kt admin SPS ke?senangla cmni nak berurusan..hehe

.miss daimen. said...

si jambi darat- ye ke?nnti i blikan u kedai bundle nak tak?hehehe..

fairuz diyana- huhuhu..bley2..klu ade pape masalah bagithu ye..hehehe..