Monday, February 23, 2009

PUTRIWANI MD SALIM

Minggu lepas, aku menghubungi kawan baikku yang hampir 4 tahun tak berjumpa..nabilah a.k.a bilo..biasalah kalau dh lama tak jumpa macam2 cerita yg nak sembang..pompuan la katakan..sembang punya sembang..mesej punya mesej..tetibe rasa nak jumpe kawan2 yang lain..so, kitorang pon decide nak jumpe hujung minggu ni..kita hanya merancang tapi ALLAH yang menentukan..hari khamis yang lepas, 19 Feb, aku mendapat khabar berita yang agak buruk..salah seorang kawan baikku, PUTRIWANI a.k.a WANI telah koma dan dimasukkan hospital di wad CCU..hari ini genap 5 hari wani tak sedarkan diri..3 minggu yang lepas, wani dimasukkan hospital akibat migrain dan juga gastrik..tapi penyakitnya tak juga sembuh2..doktor cakap wani tertekan akibat kerja..dah berubat kampung pon masih xsembuh jugak..tetibe hari khamis tu dier pengsan dan kini sedang koma..bila aku tanya mak dengan ayah dier, dorang cakap wani diserang radang otak..tapi bukan brain tumor..dorang ckp len..ntahla aku pon tak tahu bukan aku pakar pon hal2 ni..aku dan kekasih hati, zana, bilo, bell, mala, aziera pegi melawat wani di hospital..hari pertama aku pergi, aku masih dapat mengawal air mata lagi tapi bila malam, aku teringatkan wani..dier orang yang ceria..sentiasa buat kawan2 ketawa..seorang kawan yang suka menolong kawan lain bila dlm kesusahan..seorang pendengar yang setia..tapi bila dier dah koma, aku terasa kehilangan..keesokan harinya, kawan2 ku yang lain semuanya datang melawat wani..aku sempat berbual dengannya..walaupun wani tak sedarkan diri tapi dier masih boleh mendengar..

Wani, aku ni intan..bilo, zana, bell, mala, lembik semua datang tengok ko..kite baru je plan nak jumpe hujung minggu ni..tapi nape leh jadi macam ni?wani bangunlah..ceria semula..jangan putus harapan..bangunlah wani..


Air mata mengalir dengan maha laju..kali ni aku tak dapat nak control lagi..macam tu jugak dengan kawan2 yang lain..pertengahan bulan 3 ni sepatutnya wani dan tunang..persiapan semua dah buat..tapi sekarang ni dier dah terlantar..doktor cakap keadaan dier sekarang 50-50..kitorang sume tak dapat buat pape..hanya mampu doakan semoga wani cepat sedar dan jalani kehidupan seperti biasa..

Kepada kawan2 yang ada terbaca entri aku ni..aku berharap korang akan doakan semoga kawan baikku, Putriwani Md Salim cepat sedar..berkat doa korang semua, Insya-ALLAH wani akan sedar..kepada rakan2 yang mengenali wani, kalau ade kesempatan pegi lah melawat dier..kawan sekolah wani, sekolah tmn U, sekolah teknik perdangangan, kolej cybernetics, kawan sekerja, dan kawan2 yang lain..maaf tak dapat bagitahu awal2 dan tak dapat hubungi korang semua..harap korang semua faham..

Wani, aku dan kawan2 sume doakan ko cepat sedar..kitorang semua rindukan ko..25 Februari ni kan besday ko, mesti ko nak sambut dengan org tersayang kn?jangan putus harapan ye wani..ko kena kuatkan semangat..aku, bilo, bell, zana, keya, pye dan kawan2 lain semua doakan ko cepat sedar..cepat sedar ye wani..

6 comments:

Anonymous said...

babe.aku po br jek way entry psl wanie.arini aku g tgk die jap pas keje.sabtu ptg tuh die operate.doc buang air dlm otak die.now nih doc tebuk saluran pnfasan die sbb takot ade infection kalo gune mulut.tu jek la update die.later aku inform lg okies.

.miss daimen. said...

hye bilo..
aku dh thu psl dier operate tu..aku ade tny aznie and zana..
maybe dis friday aku g visit dier..
ko nak join x?

Si Jambi Darat said...

kesian wani..kita sama doakan dia cepat sembuh n ceria semula eh..

p/s - nak ikut jumaat ni.hehehe

.miss daimen. said...

jom la..ari jumaat teman i visit dier eh..tp petang sket la..nak setelkan semua keje dlu..

c!k baBy said...

hope die akan semboh dan sedar!
same-same lah kite mendoakannya.

amin.

Miss bella said...

aku terase kehilangan yang teramat sgt..
aku sdh sgt.. aku masih xdpt nk terima kenyataan..... terngiang2 lg suara gelak ketawe die kt telinga aku.. oh my god... kuat kan la semangat aku....
aku harap.. kite semua akan kekal smpai bila2 k..susah senang bersama.