Wednesday, July 21, 2010

My WISHLIST for 2010

Sejak dah bekerja, ada duit sendiri macam2 nak buat, jadi aku buat keputusan buat senarai yang perlu dicapai bagi tahun 2010 ni..

1. Lesen kereta
Yes!!Finally, aku dapat jugak lesen P..dah sebulan lebih aku dapat lesen setelah bertahun2 aku delayed amik lesen kereta..pastu rasa macam loser giler member2 semua dah ade lesen tapi aku takde lagi..tapi sekarang tidak lagi ye kawan2..kalau korang datang JB aku boleh bawak korang jalan2..tapi text dulu..biasalah busy women ni..hehehe..

2. Kereta
Kalau dah ade lesen kereta mestilah nak ada kereta..memang dari dulu aku dah plan kalau dapat lesen aku nak terus beli kereta..alhamdulillah, aku dah ade kereta sekarang ni..hasil bekerja hampir 9 bulan..at least nampaklah hasilnye..duit tak hilang ke mana kan..aku beli kereta biasa, cukuplah boleh bawa aku ke mana-mana, bonet besar, selesa dan yang penting bulan2 takdela mahal sgt nak bayar kan?

3. Camera
Kesian kan..orang dah pakai DSLR, lomo..tapi aku hanya beli compact camera..ade aku kisah..yang penting boleh amik gambar aku banyak2..hehehe..nak beli Leica tak mampu..beli Lumix with Leica Lens je la..ok ape?

4. Upgrade Handphone
Hehehe..masih tak tercapai lagi..aku masih tak tahu nak beli handphone ape sebenarnye..hp lama dah semakin buat hal..jadi sebelum lebih teruk aku akan usaha juga supaya dapat tukar..so, ape ye? Blackberry? Iphone? E72? Kompius..

5. Mini Notebook
Sangat diperlukan tetapi bukan kepentingan buat masa ini..nak beli yang comel sikit senang untuk dibawa ke mana-mana..tak perlu guna bag laptop..masuk dalam handbag pun boleh..lagipun senang kalau nak buat kerja kat rumah..Broadband dah ade..Notebook pun dah ade..cuma mini notebook je belum ade lagi..any suggestions anyone?
VAIO? DELL? ACER? or HP?

6. Cooking and Baking Class
Aku memang tak mahir memasak..dan sangat malas memasak..rugi siapa dapat aku sebenarnya..sebab tu la ramai lelaki reject aku..hahaha..sori kekasih hati..tapi kamu tahu itu..at least i pernah buat spaghetti bolognese untuk u kan? Sedap tak? hahaha..
Baking class pulak..seriously aku nak sangat belajar buat kek, hias kek..Sesiapa ade cadangan sekolah memasak mana bagus kat JB ni?

7. Sewing Class
Memang teringin sangat nak pegi kelas menjahit..at least dapat belajar buat baju kurung pun ok la kan? biaselah aku cepat bosan dengan baju2 aku..hehehe..tapi tak tahulah kat jb ni cikgu jahit mana yang bagus..bukan ape mana tahu esok kalau susah at least ada kemahiran jugak boleh buat duit tepi kan?

8. Purple or Black/White Bedroom
Insyaallah akan diusahakan..sekarang kami sekeluarga dalam fasa mengemas rumah yang bakal dihuni..lately, aku sangat rajin membeli majalah ID..cari ilham, dan boleh jugak tolong mama hias rumah..biaselah rumah baru kalau boleh semua benda nak baru..tapi kami orang biasa saje..jadi beli ape yang patut je la..mama pun dah bising bile nak cat rumah? siapa nak tolong aku cat rumah? nanti aku belanja makan kat Secret Recipe..*harap2 kekasih hati angkat tangan..

9. Engagement
Mungkin bukan tahun ini tapi tak tahulah tahun depan..tahun ni turn adik aku..mama cakap tak baik adik beradik tunang tahun sama..ok ma kakak mengalah..plan nak tunang 10.10.10 tapi tarikh tu cousin kekasih hati kahwin and adik aku pulak tunang..so, tengoklah macam mana..pasni kalau jumpa aku tak payah tanya lagi bile nak tunang or kawen k..jawapannya Insyaallah tahun depan..

10. Family Vacation
Yup! Impian aku dapat bawak family aku jalan2, bercuti ke tempat-tempat menarik di Malaysia..Sama ada Sabah atau Penang..Aku dah pernah pegi Sabah tapi Penang belum lagi..Terengganu pun ok jugak kan? banyak pulau2 menarik..hurm..kumpul duit dulu baru decide nak pegi mana..harap2 termakbul..

Aku harap kesemua impian aku akan tercapai tahun ni

..Aminnn..

11 comments:

Si Jambi Darat said...

ini komen saya:
Perihal 1: Tahniah! tercapai gak! Bukan busy mowan tp pekerja terbaik!haha

Perihal 2: Best nek kete baru!hehe..

Perihal 3: nak pinjam kamera!!

Perihal 4: E72 sudah!!

Perihal 5: tunggu baba dpt bonus la!haha

Perihal 6: Ramai lelaki reject? Betulkan fakta tu ye..hahaha! Blaja la masay ayam msk kicap, sayur masak lemak sudahh...haha

Perihal 7: xyah susah2..hamid kan ada!

Perihal 8: harap2 bilik baru tak bersepah lagi..hehe! jgn janji bukan2 kang ramai yg datang menganga mulut plak!haha

Perihal 9: nanti kita bincang semula..hehe

Perihal 10: nak ikut..fully sponsor eh syg?hehe

Amiiinnnnnn.........

.miss daimen. said...

perihal 1: mowan??

perihal 2: ala sekejap je tu..

perihal 3: boleh je..pastu amik gambo i banyak2..

perihal 4: rasanya mcm tu jugak la..tu je yg mampu..

perihal 5: kalau baba dpt bonus pun malu je dah keje mintak baba duit..

perihal 6: betul ape..sebelum dorang reject i baik i amik langkah selamat..i kan bijak..cheh..

perihal 7: kesian hamid..

perihal 8: harap2 bilik baru lebih menarik dan tersususn..

perihal 9: dah banyak kali bincang kan..

perihal 10: boleh sponsor makan je..hehehe..

Shiba Hisham said...

ko tunang 11.11.11 la kalau camtu weh. cop awal2 supaya xde yg amek thn dpn...

tahniah, semoga semua wishlist 2010 tercapai dgn jayanya :)

.miss daimen. said...

tak tahulah weyh..cop tahun ni pun ada org potong line..huhuhu..

.honeymmohsin. said...

resipi baru ke masay ayam msk kicap tu?

ajar aku weh.

.miss daimen. said...

hahaha..aku tak perasan pulak..

Shiba Hisham said...

Aku cdgkn ko pg sabah sbb banyak bnda boleh buat dengan family kat sana, especially mkn2... hehehe. slurpppp

.miss daimen. said...

aku pun rasa macam best jugak kalau dapat pegi sabah kan..macam2 ade kat sana..tengoklah cmne..plus aku dgn bapak aku je pernah pegi sabah sebelum ni..best!!!

Si Jambi Darat said...

yup..bundle ada bnyk kt sana..haha

Dr. Acer said...

Untuk widhlist acer sangat memungkinkan lho. Misalnya untuk acer aspire 4741 yang hadir dengan harga mahasiswa dan design yang membanggakan.

.miss daimen. said...

si jambi: mmg banyak pun tapi kat kg2 kan?

dr. acer: saya bukan mahasiswa lagi la..